Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

środa, 27 maja 2009

Mistrzowskie ankiety


Zostałam ostatnio poproszona, abym szerzej opowiedziała o jednym ze sposobów pozyskiwania nowych kontaktów – ankietach.

Zacznijmy od tego, jakie korzyści przynosi nam przeprowadzanie ankiet:


  • Pozwalają nam zdobyć nowe kontakty, gdy nasza lista znajomych zaczyna się kurczyć

  • Ankiety są tanie i szybkie, do robienia w miedzy czasie (clipboard można mieć ze sobą zawsze i ankietować, gdy np. czekamy na autobus, robimy zakupy)

  • Możemy dzięki nim zdobyć dużo nowych kontaktów (klientów, konsultantów)

  • Efekty zależą od nas (my decydujemy do kogo podejdziemy, ile osób przeankietujemy, jak z nimi porozmawiamy)

  • Wchodzimy w nowe otoczenie (poznajemy zupełnie nowe osoby, z innych miast, osiedli, które znają wiele nieznanych nam osób).

Skoro już wiemy, że warto – przygotujmy się do ankiet:


  • Clipboard (najlepiej zamówić firmowy – 620120)

  • Długopis (dobrze będzie wyglądać firmowy - 4715)

  • Firmowy akcent (znaczek, torba – tak, aby ankietowane osoby, od początku wiedziały, że podchodzi do nich konsultant)

  • Podpisane katalogi, ulotki. Koniecznie podaj swoje dane i nr telefonu (możesz rozdawać aktualne katalogi lub stare – napisz tylko, że jest to przykładowa oferta i że można zadzwonić w celu otrzymania aktualnej oferty)

  • Ankiety (ankiety i ulotki możesz otrzymać ode mnie – wyślij maila na magdalena.chwal@oriflame.biz, napisz dlaczego, gdzie i kiedy chcesz ankietować, a otrzymasz ode mnie pakiet ulotek, ankiet, materiałów, które Ci w tym pomogą)

  • Miejsce (w zasadzie ankiety możemy robić wszędzie – uwzględnijmy tylko to, aby w pobliżu tego miejsca można było zrobić spotkanie dla ankietowanych osób, możemy oczywiście też pojechać do nich - co osobiście polecam)

  • Siebie (wybierając się na ankiety, powinniśmy wyglądać jak konsultant firmy kosmetycznej i zadbanym wyglądem zachęcać innych, by chcieli o naszych produktach i możliwościach współpracy posłuchać)

  • Pozytywne nastawienie i wielki uśmiech (koniecznie przed rozpoczęciem ankiet nastaw się odpowiednio – pomyśl sobie, że dużo osób zechce z Tobą porozmawiać i zgodzi się na spotkanie, dużo się uśmiechaj – to przyciągnie ludzi i sprawi, że będą chcieli poświęcić Ci chwilę czasu)

A teraz do dzieła:


  • Do osoby podejdź od przodu (zdąży się przygotować, nie zaskoczysz jej)

  • Z uśmiechem i pewnością powiedz, że chciałbyś przeprowadzić krótką ankietę kosmetyczną

  • Rozmawiaj, a nie zadawaj pytania (ankieta to tak naprawdę dla nas tylko bezpieczna przykrywka, by zdobyć kontakt i mieć możliwość umówić się na spotkanie. Warto, aby w jej czasie nawiązać kontakt, a nie tylko sucho zadać kilka pytań.)

  • Koniecznie weź kontakt i imię

  • Umów się orientacyjnie na spotkanie (już przed ankietami ustal, kiedy i gdzie chciałbyś je zrobić, łatwiej Ci będzie zorganizować później wszystkie ankietowane osoby, zadzwonisz do nich tylko, aby przypomnieć i potwierdzić. Świetnie sprawdzają się też zaproszenia dostępne w naszej ofercie – 620341)

  • Gdy nie umawiasz się od razu, zadzwoń do ankietowanej osoby dzień – max. dwa po rozmowie (aby Cię jeszcze pamiętała) i wtedy ustal termin spotkania, spytaj o zamówienie

Pamiętaj:

  • Nie każdy będzie chciał zatrzymać się i porozmawiać – nie zniechęcaj się!

  • Gdy ktoś odmówi, uśmiechnij się i powiedz „dziękuję” – inni widzą Twoją reakcję

Macie pytania, wątpliwości? Śmiało piszcie, z chęcią odpowiem i pomogę.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia,

Magda C

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój profil na facebook'u