Zostałam ostatnio poproszona, abym szerzej opowiedziała o jednym ze sposobów pozyskiwania nowych kontaktów – ankietach.
Zacznijmy od tego, jakie korzyści przynosi nam przeprowadzanie ankiet:
- Pozwalają nam zdobyć nowe kontakty, gdy nasza lista znajomych zaczyna się kurczyć
- Ankiety są tanie i szybkie, do robienia w miedzy czasie (clipboard można mieć ze sobą zawsze i ankietować, gdy np. czekamy na autobus, robimy zakupy)
- Możemy dzięki nim zdobyć dużo nowych kontaktów (klientów, konsultantów)
- Efekty zależą od nas (my decydujemy do kogo podejdziemy, ile osób przeankietujemy, jak z nimi porozmawiamy)
- Wchodzimy w nowe otoczenie (poznajemy zupełnie nowe osoby, z innych miast, osiedli, które znają wiele nieznanych nam osób).
Skoro już wiemy, że warto – przygotujmy się do ankiet:
- Clipboard (najlepiej zamówić firmowy – 620120)
- Długopis (dobrze będzie wyglądać firmowy - 4715)
- Firmowy akcent (znaczek, torba – tak, aby ankietowane osoby, od początku wiedziały, że podchodzi do nich konsultant)
- Podpisane katalogi, ulotki. Koniecznie podaj swoje dane i nr telefonu (możesz rozdawać aktualne katalogi lub stare – napisz tylko, że jest to przykładowa oferta i że można zadzwonić w celu otrzymania aktualnej oferty)
- Ankiety (ankiety i ulotki możesz otrzymać ode mnie – wyślij maila na magdalena.chwal@oriflame.biz, napisz dlaczego, gdzie i kiedy chcesz ankietować, a otrzymasz ode mnie pakiet ulotek, ankiet, materiałów, które Ci w tym pomogą)
- Miejsce (w zasadzie ankiety możemy robić wszędzie – uwzględnijmy tylko to, aby w pobliżu tego miejsca można było zrobić spotkanie dla ankietowanych osób, możemy oczywiście też pojechać do nich - co osobiście polecam)
- Siebie (wybierając się na ankiety, powinniśmy wyglądać jak konsultant firmy kosmetycznej i zadbanym wyglądem zachęcać innych, by chcieli o naszych produktach i możliwościach współpracy posłuchać)
- Pozytywne nastawienie i wielki uśmiech (koniecznie przed rozpoczęciem ankiet nastaw się odpowiednio – pomyśl sobie, że dużo osób zechce z Tobą porozmawiać i zgodzi się na spotkanie, dużo się uśmiechaj – to przyciągnie ludzi i sprawi, że będą chcieli poświęcić Ci chwilę czasu)
A teraz do dzieła:
- Do osoby podejdź od przodu (zdąży się przygotować, nie zaskoczysz jej)
- Z uśmiechem i pewnością powiedz, że chciałbyś przeprowadzić krótką ankietę kosmetyczną
- Rozmawiaj, a nie zadawaj pytania (ankieta to tak naprawdę dla nas tylko bezpieczna przykrywka, by zdobyć kontakt i mieć możliwość umówić się na spotkanie. Warto, aby w jej czasie nawiązać kontakt, a nie tylko sucho zadać kilka pytań.)
- Koniecznie weź kontakt i imię
- Umów się orientacyjnie na spotkanie (już przed ankietami ustal, kiedy i gdzie chciałbyś je zrobić, łatwiej Ci będzie zorganizować później wszystkie ankietowane osoby, zadzwonisz do nich tylko, aby przypomnieć i potwierdzić. Świetnie sprawdzają się też zaproszenia dostępne w naszej ofercie – 620341)
- Gdy nie umawiasz się od razu, zadzwoń do ankietowanej osoby dzień – max. dwa po rozmowie (aby Cię jeszcze pamiętała) i wtedy ustal termin spotkania, spytaj o zamówienie
Pamiętaj:
- Nie każdy będzie chciał zatrzymać się i porozmawiać – nie zniechęcaj się!
- Gdy ktoś odmówi, uśmiechnij się i powiedz „dziękuję” – inni widzą Twoją reakcję
Macie pytania, wątpliwości? Śmiało piszcie, z chęcią odpowiem i pomogę.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
Magda C
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz