Wioletta Cieślok
Moja przygoda z Oriflame zaczęła się niedawno, bo niecały miesiąc temu. Od samego początku jestem zainteresowana, zaciekawiona oraz podekscytowana tym ile mogę osiągnąć. Ale znam siebie na tyle dobrze, że wiem, iż często szybko angażuję się w wiele rzeczy i równie szybko z nich rezygnuję.
Działo się tak, ponieważ brakowało mi odpowiedniej osoby, która by mnie porządnie wyszkoliła i zmotywowała do dalszych działań.
Ale dzięki temu szkoleniu zostałam dodatkowo zmotywowana oraz wytyczyłam sobie moje kolejne małe cele. Cieszę się, że mogłam poznać sposoby sprzedaży, na które pewnie sama bym nie wpadła, a jak już to po baaaardzo długim czasie. A tak zaoszczędziłam na wielu miesiącach zastanawiania się jak mogę moje potencjalne klientki zachęcić do sprzedaży, teraz mogę tylko zacząć wprowadzać wszystko w życie, a jakie będą efekty- to wyjdzie w praktyce :)
Agata Madejska
Mi bardzo spodobał się kupon i to że tak naprawdę osobie, która u mnie nie zamówiła mogę dać Kartę Rekomendacji :) Pobodało mi się bardzo również to, że byłyśmy zaangażowane i same wymyślałyśmy rozwiązania. Barbara Kozłowska
Dwa razy więcej klientów to dwa razy więcej zamówień, czyli dwukrotnie większa wypłata!
Cóż… wątpię, byś docierał do wszystkich osób, które znasz. Być może docierasz do wszystkich, o których MYŚLISZ, że coś zamówią. W porządku – załóżmy, że dajesz katalog naprawdę wszystkim i nie masz już komu więcej sprzedawać. Dlatego też mam dla Ciebie kilka pomysłów na poszerzenie grona Twoich klientów.
Najskuteczniejszym sposobem jest zbieranie rekomendacji, czyli proszenie swoich klientów o kontakt do osób, którym mógłbyś dostarczyć katalog. Polecenia są bezpłatną i bardzo skuteczną metodą pozyskiwania kolejnych klientów – spytanie klienta o kontakt do jego znajomych nic przecież nie kosztuje, a dobrze obsługiwany klient zrobi Ci jeszcze reklamę, opowiadając znajomym jak profesjonalnym konsultantem jesteś. Jeśli chcesz skorzystać z rekomendacji najlepiej dołącz do zamówienia kartę rekomendacji i przy wręczaniu zamówionych produktów od razu poproś o jej wypełnienie.
O rekomendacje możesz prosić też osoby, które nie zamawiają od Ciebie. Szczególnie, gdy zaniosłeś komuś przygotowany katalog z dołączoną próbką, a ta osoba nic dla siebie nie wybrała. Wystarczy wtedy powiedzieć: „Rozumiem, że teraz nie jesteś zainteresowany produktami z katalogu. Kogo znasz kto mógłby chcieć zobaczyć aktualny katalog? Podaj mi proszę kontakt do tych osób?”
Właśnie przekazywanie katalogu poprzez naszych bliskich czy klientów to kolejna metoda umożliwiająca nam powiększenie grona klientów. Ważna zasada – katalog powinien być przygotowany - osoba przekazująca może nie polecić produktów tak jak zrobilibyśmy to my. Istotne jest też, by samodzielnie zebrać zamówienie np. dzwoniąc do nowego klienta i koniecznie dostarczyć mu osobiście zamówione produkty. To umożliwia nam lepszą obsługę klienta, nawiązanie z nim relacji, pozwala poznać jego potrzeby, doradzić wybór najodpowiedniejszych kosmetyków przy kolejnych zamówieniach. W przyszłości też daje nam szansę na zdobycie nowych klientów poprzez rekomendacje.
Co sądzisz o tych metodach? Masz jakieś swoje sposoby na powiększanie grona klientów?
Podziel się nimi proszę w komentarzach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz