Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

środa, 15 września 2010

Bo pod latarnią najciemniej, czyli o liście znajomych.


Ponieważ w katalogu 13 i 14 trwa kampania rekrutacyjna Wybierz się w podróż swoich marzeń postanowiłam napisać Wam o sposobach pozyskiwania nowych kontaktów. Dziś skupię się na najskuteczniejszym i często bagatelizowanym źródle potencjalnych klientów i konsultantów, czyli liście znajomych.

Pewnie zauważyliście, że bardzo łatwo odwiedzić z katalogiem kilku pierwszych klientów i zapisać do swojego zespołu 2 – 3 najlepsze koleżanki.

Co jednak, gdy ze sprzedaży i rekrutacji chcemy zarobić więcej? Skąd wziąć kolejnych klientów i konsultantów?

Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów i rad, które wprowadzone w życie umożliwią Ci poszerzenie grona klientów i rozbudowanie Twojego zespołu, a co za tym idzie pozwolą Ci zarobić więcej pieniędzy, awansować i cieszyć się z przygotowanych dla Ciebie przez Oriflame nagród.

Pierwsze źródło dostępnych Ci kontaktów do Twoje grono znajomych. Pewnie już się krzywisz, ale nie ulega wątpliwości, że dobrze stworzona i stale uzupełniana lista znajomych gwarantuje ogromne możliwości! Każdy z nas zna około 200 – 300 osób.
Pomyśl, gdyby tylko połowa z nich zdecydowała się przyjść na prezentację Oriflame… Wyobraź sobie jakie zamówienia mógłbyś zebrać, ilu nowych konsultantów zdobyć i jak wpłynęłoby to na Twój biznes. Tym bardziej, że najłatwiej zaprosić właśnie znane nam osoby i one chętniej niż nieznajomi pojawiają się na spotkaniach, przecież nie będą chcieli Cię zawieść!

Posiadasz (w realnej postaci, a nie tylko w głowie) listę znajomych? Ile osób ona liczy? Jak często ją aktualizujesz?

Jeśli - mimo usilnych nalegań sponsora - jeszcze jej nie stworzyłeś, zrób to teraz! Zastanów się, kogo znasz. Nie analizuj: „kupi, nie kupi” – wpisz wszystkich! Nie decyduj za innych, czasem naprawdę można się zdziwić jak mylne mogą okazać się nasze sądy.

Pomyśl o rodzinie, o najbliższych znajomych, o koleżankach i kolegach (przecież też używają kosmetyków) z pracy, szkoły, uczelni, dodatkowych kursów i zajęć. Wpisz sąsiadów, nauczycieli, sprzedawców z pobliskich sklepów, osoby z portali społecznościowych.

Skorzystaj z telefonu komórkowego – nawet jeśli kogoś długo nie widziałeś, możesz umieścić go na swojej liście – zawsze będzie to okazja do odnowienia znajomości.

Gdy już Twoja lista nabierze kształtów i odpowiednich rozmiarów, zastanów się, co komu zaproponujesz. Podziel swoich znajomych na tych lubiących kosmetyki, interesujących się makijażem, potrzebujących pieniędzy, lubiących poznawać nowych ludzi, szukających ciekawej pracy, kochających podróże, itd. To pozwoli Ci określić, z kim warto skontaktować się w pierwszej kolejności i czym zachęcić go do udziału w spotkaniu.

Jeśli dopiero zaczynasz stawiać swoje kroki w rekrutacji, proponuję Ci zacząć od rodziny i najbliższych znajomych. To osoby, które dobrze znasz, które darzą Cię zaufaniem i wybaczą Ci drobne potknięcia, a może nawet udzielą kilku wskazówek. Ponieważ jednak to grono jest zwykle dość ograniczone - chcąc się rozwijać - z pewnością szybko zwrócisz się do pozostałych 200 osób z Twojej listy.

Teraz czas na zaproszenie Twoich potencjalnych konsultantów, Liderów i Dyrektorów na spotkanie.

Najbliższych znajomych możesz zaprosić osobiście. Zanim to zrobisz, wspomnij im kilka razy o tym, czym się zajmujesz, co lubisz w Oriflame, pokaż im kilka ciekawych produktów. Po prostu z entuzjazmem przedstaw im firmę – na pewno chętniej przyjdą na spotkanie, wiedząc, że współpraca z Oriflame jest przyjemna i daje Tobie dużo satysfakcji.

Pozostałe osoby zaproś telefonicznie (że ktoś zaproszony sms przyjdzie!). Powiedz im, że od niedawna jesteś konsultantem i że masz dla nich świetną propozycję (spotkanie kosmetyczne / spotkanie nt możliwości zarobkowych / ciekawe spotkanie, gdzie będą mogli poznać wielu fajnych ludzi i będą się dobrze bawić). W rozmowie możesz wykorzystać pozorny wybór (np. podając dwa terminy: „Kiedy bardziej Ci pasuje pójść ze mną na spotkanie: w czwartek o 15 czy w piątek o 18?”) i regułę niedostępności („Zależy mi byś zdecydowała się dziś, bo mogę zabrać tylko dwie osoby”).

Pamiętaj, Twoje zadanie to zaprosić osoby na spotkanie. Wcale nie muszą one od razu chcieć dołączyć do Oriflame. Zaproś swoich znajomych, by mogli potestować, zobaczyć jak wykonać profesjonalny makijaż, dowiedzieć się jak zamawiać taniej czy zarobić, a w trakcie spotkania sami zdecydują, czy możliwości jakie oferuje członkostwo w Oriflame są dla nich atrakcyjne.

Śledząc kolejne wpisy, dowiesz się, co zrobić, gdy ktoś nie chce przyjść i skąd czerpać kolejne kontakty.

3 komentarze:

  1. Polecam wykład jacka dudzica o ciepłej i zimnej liście znajomych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mogę coś doradzić - dajcie się zaskoczyć! Zaproponujcie komuś znajomemu członkostwo, zaproponujcie katalog! Czasem jest tak, że nam się wydaje, że znamy kogoś i że ten ktoś nie jest Oriflame zainteresowany. A tu nagle ta osoba okazuje się najpierw dobrym klientem, później dobrym sprzedawcą, później być może sponsorem. Nie oceniajcie ludzi po wyglądzie lub po Waszym "wydaje mi się". Sprawdzone, działa;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo cenna uwaga
    zaczynajac pokazywac katalog sama bardzo sie zdziwilam gdy osoby o ktorych bylam przekonana ze zamowia duzo w ogole nie chcialy katalogu a panie ktorych nie podejrzewalam o gotowosc do zakupow do teraz sa moimi stalymi klientkami
    poza tym mnie gdy zaczynalam naprawde trudno bylo posadzic o predyspozycje do bycia konsultantem - raczej nie wygladalam na osobe ktora nadawalaby sie do prezentowania katalogu na szczescie moja znajoma nie oceniala tylko kazdemu proponowala zapisanie sie
    powodzenia

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u