Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

sobota, 29 maja 2010

Co sprawia Ci radość?


Zainspirowana dzisiejszym spotkaniem MBC, porannym bieganiem i niedawno odbytym rejsem postanowiłam pochylić się dziś nad poszukiwanym i upragnionym przez wszystkich szczęściem.

Pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się nad tym, co da Ci szczęście. Zapewne w swoim życiu postępujesz tak, by być szczęśliwym. Jestem również przekonana, że podążając drogą ku realizacji swoich marzeń, zbliżasz się do swojego szczęścia.

Dziś jednak chciałabym, byś zastanowił się nad codziennością i abyś to patetyczne nieraz szczęście sprowadził na poziom bardziej przyziemnej codziennej radości.

Czy każdego dnia dostarczasz sobie powodów do uśmiechu?
Czy budząc się rano, z ekscytacją czekasz na to, co przyniesie nowy dzień?
Czy wiesz, jak sprawić sobie radość?

Odpowiedz szczerze na te z pozoru błahe pytania. Co zauważasz?

Czy w drodze do swojego szczęścia pamiętasz o codziennej radości? Czy w Twoim życiu jest miejsce na drobne przyjemności i taką autentyczną, nieskrępowaną, dziecięcą radość? Czy w natłoku codziennych zajęć znajdujesz czas na dające Ci satysfakcję rzeczy?

Jeśli tak – gratuluję, już znalazłeś swoje szczęście.

Jeśli nie – zachęcam Cię byś podjął moje wyzwanie.

Zastanów się teraz, co sprawia, że się uśmiechasz, że jest Ci dobrze, że nabierasz chęci do działania. Pomyśl proszę, co daje Ci radość?

Ja odkryłam, że niesamowicie cieszy mnie ruch – szczególnie jazda na rolkach. Uwielbiam też sprawiać innym drobne bezinteresowne przyjemności oraz obserwować rozwój i sukcesy moich współpracowników. Radość daje mi taniec, spontaniczność i słońce, w ogóle dobrze się czuję w kontakcie z naturą. O ekscytację przyprawia mnie pokonywanie swoich ograniczeń, poznawanie siebie. Uśmiecham się, gdy dobrze się bawię, np. podczas koncertów. Odczuwam radość, gdy doświadczam bliskości ważnych dla mnie osób. A czasem cieszę się tak po prostu.

A jak jest z Tobą? Co Tobie sprawia radość?

Lubisz szybką jazdę samochodem? Zabawę z dzieckiem? Ugotowanie czegoś pysznego? Zjedzenie ulubionej potrawy? Seks? Ciekawą książkę? Jakiś sport? Malowanie? Śpiewanie? Tańczenie?

Gdy już wiesz, co to jest, znajdź na to czas!

Zachęcam Cię, byś zaczął wstawać o godzinę wcześniej i każdego dnia darowywał sobie godzinę radości. Taką godzinę tylko dla siebie, na naładowanie akumulatorów i dostarczenie sobie energii na cały aktywny dzień.

Zrób to! Nastaw budzik o godzinę wcześniej i zacznij od jutra!

Zobaczysz jak bardzo zmieni się Twój dzień (a w konsekwencji życie), gdy rozpoczniesz go od dających Ci radość czynności. Naprawdę poczujesz się lepiej, gdy zamiast porannej gonitwy, podarujesz sobie odrobinę przyjemności.

W naszej pracy wiele zależy od nastawienia, dlatego jestem przekonana, że dawanie sobie radości ma duże znaczenie. Szczególnie w sytuacji, gdy pojawiają się jakieś niepowodzenia i tracimy rozpęd do działania. Wtedy naprawdę warto odciąć się nieprzyjemnych wydarzeń i zająć tym, co daje nam radość. Przybici raczej nie wypadniemy dobrze na spotkaniu i nie zainspirujemy innych do realizacji ich celów.
Entuzjazm natomiast jest zaraźliwy – uśmiechnij się, a świat będzie się cieszył razem z Tobą! Pomyśl, gdy jesteś radosny wszystko przecież staje się prostsze. Łatwiej dzwonić, rekrutować, szkolić. Radosnym jest w życiu łatwiej, a na pewno weselej.

11 komentarzy:

  1. Jest w moim życiu kilka rzeczy, które dają mi radość. Wybrałam 2 najważniejsze: jazda samochodem i pies. Mój pies nie przeprowadził się ze mną do nowego domu, i bardzo brakuje mi przytulania, spacerów i zabaw. A więc postanowiłam - kupuję psa! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie sprawia radość to, że np. mogę wsiąść na rower, potrawy, które na talerzu wyglądają kolorowo oraz to, gdy każdego dnia udaje mi się zrobić krok dalej w kierunku własnego rozwoju :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...dla mnie szczesciem i radoscia jest 7 letnia córka Natalia ,dzieki niej sama moge poczuć sie jak dziecko ,lepiac z plasteliny zwierzątka ,malując kredą po asfalcie ,turlajac sie na trawie ...jej usmiech ,uscisk i pocałunek sprawia ze zapominam o problemach ,to ona motywuje mnie do pracy ...pozdrawiam cie Magdo -iza l.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam podobnie jak Justyna Kalinowska tylko w bardziej ostrzejszym wydaniu. Lubię mijać konkurencje na moim Cube LTD (tak się nazywa mój rower) i stawać na "pudle" (tak w moim środowisku rowerowym określa się podium). Lubię uczyć innych i dzielić się swoją wiedzą. Lubię podróżować ale nie samochodem. Często biegam, a rolki planuje kupić - będę miał kolejną alternatywę. Lubię tworzyć, nie ważne czy to karmnik dla gołębi, wazon z gliny czy strona WWW. Pisze artykuły (czasem można poczytać w Nowinach Gliwickich i Gazecie Gliwickiej) i wiersze (ludzie mówią że idealny materiał na piosenki), dawniej pisałem opowiadania, teraz piszę książkę. W wolnych chwilach działam społecznie w organizacjach rowerowych w Bytomiu, Gliwicach i Katowicach mających na celu walkę o bezpieczeństwo i szacunek na drodze wobec rowerzystów. To mnie najbardziej cieszy i daje mi satysfakcje. Pomagam też ludziom po wypadkach w walce o odszkodowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. ambitnie Przemku :)

    wiem ze Twoje wyprawy rowerowe potrafia o bol glowy przyprawic jak sie czujesz juz wszystko w porzadku?

    OdpowiedzUsuń
  6. dziekuje za Wasze pomysly na codzienna radosc zycze Wam aby nigdy nie zabraklo Wam na nia czasu i aby kazdy dzien pelen byl usmiechu

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie również wiele rzeczy sprawia radość: ostatnio był zakup nowej, dopasowanej sukienki i butów na obcasie w korzystnej cenie:) cieszą mnie małe sukcesy i małe porażki, z których wyciągam wnioski dla siebie:) ostatnio wpisałam panią do Oriflame, byłam z nią umowiona a niestety spóźniała się przy okazji rozmowy z jej koleżanką namówiłam ją również do wstąpienia do klubu oriflame:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie także wielką radość sprawia mój syn , każdy jego uśmiech ssprawia , że chce się żyć i mimo małych porażek i czasem mało udanych dni wiem ,że mam jego:) Dużą radość sprawia mi także mąż:) który bardzo mnie wspiera we wszystkim co robię :)
    to takie dwie wielkie sprawy które sprawiają mi radość :)) z tyhc mniejszych to zakupy no i jedna ważna rzecz która teraz sprawia mi radość to myśl,że po następnych zajęciach MBC nie musze iść do pracy :))
    pozdrawiam
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  9. dlamnie szczęściem jest chodzenie na kurs tańca , do siłowni , na basen , na judo , na karate , kid boksing . lubię śpiewać ... poprostu jestem szczęśliwa ... największym moim szczęściem mój chłopak chłopak chłopak ... :*:*:* buziaki dla wszystkich :*: *:*:*:*:*:* mój nr gg 12563 lud 1111 ... piszcie kocham was ... i love you .... pozdrawiam ... szalona... ...Ania ....

    OdpowiedzUsuń
  10. BUZIAKI :*:*:*:*:*:*:*:* kocham was :*:*:*:* mój nr gg 1285425

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u