Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

środa, 19 maja 2010

Być Liderem.



Zainspirowana książką Johna C. Maxwella - Być Liderem i w nawiązaniu do cyklu Odkyj w sobie moc Lidera, mam dla Was kilka zdań do przemyślenia.





Wzrost i rozwój jest najważniejszym powołaniem przywództwa.

Świat potrzebuje liderów…

Którzy używają swych wpływów we właściwym czasie i w słusznych sprawach.
Którzy biorą na siebie nieco więcej odpowiedzialności i przypisują sobie nieco mniej zasług.
Którzy skutecznie władają sobą, zanim podejmą próby władania innymi ludźmi.
Którzy uparcie poszukują najlepszych rozwiązań, nie poprzestając na banalnych i powszechnie znanych.
Którzy kontrolują siebie umysłem, a innych - sercem.
Którzy znają drogę, podążają nią i wskazują ją innym.
Którzy inspirują i motywują, zamiast upokarzać i manipulować.
Którzy zdają sobie sprawę, ze ich postawy są ważniejsze niż zajmowane stanowiska.
Którzy kształtują opinię, zamiast kierować się wynikami sondaży.
Którzy nigdy nie stawiają siebie ponad innymi, z wyjątkiem ponoszenia odpowiedzialności.
Którzy sami dyscyplinują się tak, że inni nie muszą narzucać im dyscypliny.
Którzy potrafią przekształcać przeciwności w sukcesy.

A Ty jakim Liderem jesteś? Które "Którzy" jest Ci najbliższe?
Nad którym "Którzy" będziesz pracował w pierwszej kolejności?
Co zrobisz, aby lepiej przewodzić?
Jakie zasoby posiadasz, aby lepiej przewodzić? Kto może Ci pomóc w rozwoju Twoich cech przywódczych?
Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. "Którzy inspirują i motywują, zamiast upokarzać i manipulować"

    Jedna z pań OT powinna głęboko sobie wziąźć te zdanie do serca.

    Inspirujący wpis. Ja muszę bardziej popracować nad tym, aby przeciwności zamieniać w sukcesy ;)
    Czasami przeciwności mnie "blokują" w szczególności jak naraz nazbiera się ich dużo - wówczas na prawdę jest mi ciężko. Co wtedy robicie? Jak przywracacie w sobie chęć do jeszcze wzmożonej walki?

    Kto może mi pomóc w rozwoju cech przywódczych?
    Magdaleno jesteś dla mnie wzorem, więc sporo mozna się od Ciebie nauczyć, najzwyczajniej wprowadzając to co się sprawdza w twojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy Ty teraz nie manipulujesz i nie upokarzasz?

    Piszesz o kimś publicznie, nie dając tej osobie możliwości obrony, oskarżasz kogoś i w dodatku nie robisz tego wprost. Nieładnie.
    Aby kogoś oceniać , najpierw samemu trzeba być fair.

    To nie sztuka Anonimowo kogoś opluć w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam

    przylaczam sie do opinii ze takie niedopowiedziane pretensje nie sa niczym dobrym nie buduja wlasciwych relacji a w konsekwencji nie przyblizaja nas do skutecznego przywodztwa

    jesli chodzi o rozwoj cech przywodczych mysle ze najlepiej zaczac po prostu od rozwoju siebie kiedy staniesz sie pewnym siebie wartosiowym czlowiekiem ktory wie czego chce od zycia i wie co moze zaoferowac innym juz mozesz zaczac byc odbierany jako przywodca

    zachecam tez do czytania ksiazek a najbardziej do uczestnictwa w treningach z przywodztwem zwiazanych

    jestem pewna ze mozesz tez liczyc na wsparcie sponsora lub dyrektora z ktorym warto porozmawiac o tym czym przywodztwo w strukturze nieformalnej (jaka jest Twoja grupa w Oriflame jest) jest i z jakich aspektow sie sklada a pozniej stopniowo pracowac nad kazdym z nich i rozwijac sie w tych dziedzinach

    powodzenia :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. @ anonim
    Właśnie dlatego nie piszę wprost o kogo chodzi, bo nie mam na celu nikogo upokorzyć i kogoś "opluwać". Gdybym chciała to zrobić, to napisałabym imię i nazwisko, nie sądzisz?

    Ta osoba jak to czyta to dobrze wie, że chodzi o nią. A reszta nie musi wiedzieć, że to ona i niech nie wie. Więc dla mnie to upokorzaniem nie było, mam nadzieje, że osoba ta po prostu zrobi sobie chwilę refleksji, zatrzyma się przez chwilę i sobie to wszystko przemyśli i coś z tym zrobi ;)

    Nikt z nas doskonały nie jest - ja również.
    I ilekroć ktoś pisze tutaj na blogu, że coś się nie podoba u kogoś itd. zawsze zastanawiam się nad sobą, czy czasem ja też tak nie robię. Czasem odkrywam "kurcze ja też tak postapiłam ze swoim konsultantem" i zaraz nad tym pracuję, aby wiecej nie popełniać tego samego błędu. Wszystko zależy od punktu widzenia. Ja czerpię naukę z tego blogu. Czasem jestem zła jak cos przeczytam i się zastanawiam dlaczego i się potem okazuje, ze wypowiedź mnie rozzłościła, bo ja tez tak robię.

    Ja nie miałam na celu nikogo upokorzyć tylko skłonić do refleksji, podobnie jak inni uzytkownicy niejednokrotnie swoimi wypowiedziami skłonili mnie do refleksji ;)

    Magdaleno jaką ksiązkę prócz BYĆ LIDEREM poleciłabyś jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedną z cech przywódczych jest bycie szczerym i mówienie INNYM wprost i w cztery oczy co się o nich mysli. Jesli Twoim zamiarem jest sprawienie, aby ktoś kogo Magda ma za przyjaciela poprowil swoje zachowanie to powiedz o tym tej osobie. W cztery oczy lub napisz do niej maila.
    Pisanie "gdzieś", "ktoś" to z pewnością nie jest cecha Lidera i Przywódcy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimie ja tez uwazam ze jesli jest cos co przeszkadza Ci w kims i utrudnia Wasza wspolprace duzo lepiej usiasc i porozmawiac o tym pomoc tej osobie zrozumiec co robi i dlaczego to zachowanie moze ranic innych
    mysle sobie ze wlasnie taka postawa charakteryzuje liderow i uczy Twoich wspolpracownikow wlasciwych relacji (pewnie nie hccialabys aby ktos tak nie wprost mowil Ci o Twoich niedociagnieciach - przeciez wtedy nawet nie wiesz co moglabys z tym zrobic)

    co do ksiazek jesli chodzi o ogolny rozwoj (niezbedny by byc dobrym liderem) polecam sprzedaz i charakter oraz akademie sukcesu(iwony majewskiej opielki) 7 nawykow skutecznego dzialania (stephena r. coveya)wskazowki (jacek santorski) o przywodztwie przeczytasz w zasadach skutecznego przywodzta (stephen r covey) zasadach zarzadzania (richard templar)

    na pewno tez na tym blogu temat przywodztwa bedzie powraca poniewaz jest to aspekt do ktorego ja teraz przykladam szczegolna wage

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u