Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

czwartek, 5 maja 2011

Jak poszerzać grono klientów?





Wczoraj z uczestniczkami pierwszego spotkania z cyklu Profesjonalny Konsultant rozmawiałam o sprzedaży.





Podzieliłam się z nimi ciekawymi pomysłami nt tego jak co tydzień zarabiać 100 zł, polecając produkty Oriflame. Jeśli także chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć swoją sprzedaż, koniecznie weź udział w kolejnej edycji Profesjonalnego Konsultanta, która startuje już 25 maja. Przeczytaj, co o spotkaniu mówią uczestniczki:
Uważam pierwszą część Kursu Profesjonalnego Konsultanta za bardzo udaną. Ogólnie wszystko mi się podobało, ponieważ nigdy nie brałam udziału w takim czymś. Najbardziej jednak zaciekawiła mnie wiedza jak pokazać katalog i dać go klientowi w sposób taki żeby czuł się wyjątkowo i z chęcią u ciebie zamówił zamówienie ( Katalog zapakowany w reklamówce do tego karta stałego klienta, próbka,rekomendacja i kupon). DAMA czyli rozmowa z klientem i dopasowanie mu według jego potrzeb kosmetyków też mi się podobała, ponieważ dzięki temu nawiązujemy więź z klientem.
Wioletta Cieślok


Moja przygoda z Oriflame zaczęła się niedawno, bo niecały miesiąc temu. Od samego początku jestem zainteresowana, zaciekawiona oraz podekscytowana tym ile mogę osiągnąć. Ale znam siebie na tyle dobrze, że wiem, iż często szybko angażuję się w wiele rzeczy i równie szybko z nich rezygnuję.
Działo się tak, ponieważ brakowało mi odpowiedniej osoby, która by mnie porządnie wyszkoliła i zmotywowała do dalszych działań.
Ale dzięki temu szkoleniu zostałam dodatkowo zmotywowana oraz wytyczyłam sobie moje kolejne małe cele. Cieszę się, że mogłam poznać sposoby sprzedaży, na które pewnie sama bym nie wpadła, a jak już to po baaaardzo długim czasie. A tak zaoszczędziłam na wielu miesiącach zastanawiania się jak mogę moje potencjalne klientki zachęcić do sprzedaży, teraz mogę tylko zacząć wprowadzać wszystko w życie, a jakie będą efekty- to wyjdzie w praktyce :)
Agata Madejska

Mi bardzo spodobał się kupon i to że tak naprawdę osobie, która u mnie nie zamówiła mogę dać Kartę Rekomendacji :) Pobodało mi się bardzo również to, że byłyśmy zaangażowane i same wymyślałyśmy rozwiązania. Barbara Kozłowska





Jeśli jednak już nie możesz doczekać się i właśnie teraz chcesz zacząć zarabiać więcej przeczytaj dalszą część wpisu. Zdradzę Ci w nim kilka sprawdzonych sposobów, pozwalających zdobyć nowych klientów i dzięki temu sprzedawać więcej (patrz więcej zarabiać). Pamiętaj to tylko część metod – resztę poznasz w trakcie treningu.




Z pewnością do tej pory miałeś w miarę stałe grono klientów. Część z nich kupuje więcej, część mniej, część zamawia systematycznie, część od czasu do czasu.



Zastanawiałeś się kiedyś, co by się stało, gdyby grono Twoich klientów wzrosło dwukrotnie? Jak wpłynęłoby to na Twoją sprzedaż?
Dwa razy więcej klientów to dwa razy więcej zamówień, czyli dwukrotnie większa wypłata!



Co powiedziałbyś na 3- lub 4 - krotnie większe zarobki co katalog?



Pewnie myślisz sobie teraz – „No super. Tylko skąd ja wezmę kolejnych klientów. Przecież odwiedzam już z katalogiem wszystkich swoich znajomych.”
Cóż… wątpię, byś docierał do wszystkich osób, które znasz. Być może docierasz do wszystkich, o których MYŚLISZ, że coś zamówią. W porządku – załóżmy, że dajesz katalog naprawdę wszystkim i nie masz już komu więcej sprzedawać. Dlatego też mam dla Ciebie kilka pomysłów na poszerzenie grona Twoich klientów.

Najskuteczniejszym sposobem jest zbieranie rekomendacji, czyli proszenie swoich klientów o kontakt do osób, którym mógłbyś dostarczyć katalog. Polecenia są bezpłatną i bardzo skuteczną metodą pozyskiwania kolejnych klientów – spytanie klienta o kontakt do jego znajomych nic przecież nie kosztuje, a dobrze obsługiwany klient zrobi Ci jeszcze reklamę, opowiadając znajomym jak profesjonalnym konsultantem jesteś. Jeśli chcesz skorzystać z rekomendacji najlepiej dołącz do zamówienia kartę rekomendacji i przy wręczaniu zamówionych produktów od razu poproś o jej wypełnienie.

O rekomendacje możesz prosić też osoby, które nie zamawiają od Ciebie. Szczególnie, gdy zaniosłeś komuś przygotowany katalog z dołączoną próbką, a ta osoba nic dla siebie nie wybrała. Wystarczy wtedy powiedzieć: „Rozumiem, że teraz nie jesteś zainteresowany produktami z katalogu. Kogo znasz kto mógłby chcieć zobaczyć aktualny katalog? Podaj mi proszę kontakt do tych osób?”





Także Twoi bliscy i znajomi z pewnością znają osoby, które nie mają dostępu do oferty Oriflame. Poproś je o kontakt do nich lub o przekazanie Twojego katalogu.

Właśnie przekazywanie katalogu poprzez naszych bliskich czy klientów to kolejna metoda umożliwiająca nam powiększenie grona klientów. Ważna zasada – katalog powinien być przygotowany - osoba przekazująca może nie polecić produktów tak jak zrobilibyśmy to my. Istotne jest też, by samodzielnie zebrać zamówienie np. dzwoniąc do nowego klienta i koniecznie dostarczyć mu osobiście zamówione produkty. To umożliwia nam lepszą obsługę klienta, nawiązanie z nim relacji, pozwala poznać jego potrzeby, doradzić wybór najodpowiedniejszych kosmetyków przy kolejnych zamówieniach. W przyszłości też daje nam szansę na zdobycie nowych klientów poprzez rekomendacje.



Ostatnio odkryłam też świetny sposób na zwiększanie zamówień i zdobywanie nowych klientów. Chwilę zastanawiałam się, czy Wam o nim powiedzieć, ale co tam podzielę się:




Moim klientkom (w zamian za zamówienie powyżej 50 zł) wręczam kupon promocyjny na bezpłatny makijaż lub pielęgnację twarzy. Z kuponu może skorzystać moja klientka i jej dwie koleżanki (moje przyszłe klientki lub konsultantki). Oczywiście takie spotkania zwiększają zamówienia (Panie kupują produkty, których użyłam i które poleciłam), sprawiają również, że poznaję znajome moich klientek i daję im możliwość zamawiania ode mnie produktów.

Co sądzisz o tych metodach? Masz jakieś swoje sposoby na powiększanie grona klientów?
Podziel się nimi proszę w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój profil na facebook'u