Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

niedziela, 15 maja 2011

Czasem mniej znaczy więcej.




Żyjemy w czasach przesytu. Codziennie odbieramy mnóstwo informacji, bombardują nas tysiące reklam, otacza ogrom rzeczy. Często trudno nam się odnaleźć w chaosie wywołanym licznymi docierającymi do nas bodźcami. Aby zapobiec zupełnej dezorganizacji, nasza uwaga chroni nas przed zalaniem niepotrzebnymi danymi. Dlatego często nie zauważamy wszystkiego, co nas otacza, dociera do nas tylko część informacji, nie o wszystkim pamiętamy.


Jakie ma to znaczenie dla pracy lidera MLM?
Właśnie:
Zastanawiałeś się kiedyś, ile zaproszone przez Ciebie osoby zapamiętują z prezentacji, którą dla nich przeprowadzasz?
Co wynoszą Twoi współpracownicy z organizowanych szkoleń?
O czym pamięta klient po zaproponowaniu produktu?



Często jest tak, że mamy dużo ciekawych rzeczy do powiedzenia i bardzo chcemy przekazać wszystkie najważniejsze informacje, niczego nie pominąć. Efekt – osoba, do której mówimy, niewiele zapamiętuje z tych WSZYSTKICH NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI.




Co zrobić, aby zmienić ten stan rzeczy?



Zanim powiesz – zastanów się. Pomyśl, co rzeczywiście jest ważne i co chcesz, aby Twój rozmówca zapamiętał. Wybierz trzy najistotniejsze kwestie i opowiadając, zaakcentuj ich istotność.
Znajdź czas, by dopasować przekazywane informacje do zamierzonego celu spotkania, czyli po prostu przygotuj się do rozmowy. Wybranie trzech najważniejszych informacji wymaga chwili zastanowienia i pewnie dlatego niejednokrotnie jest nam łatwiej mówić po prostu wszystko. Na odbiorcę zrzucamy konieczność zdecydowania o ważności. Tylko jak on ma to uczynić? Na podstawie czego ma podjąć decyzję o tym, na czym warto się skupić i co zapamiętać? To przecież nasza rola!
Oczywiście korzystne jest również uwzględnienie potrzeb osoby, z którą rozmawiamy. Czyli najpierw pytamy, poznajemy daną osobę. Na tej podstawie ustalamy, co może być dla niej ważne i ciekawe, a następnie z całego ogromu rzeczy, o których powiedzieć możemy, wybieramy te najistotniejsze z punktu widzenia potrzeb naszego rozmówcy.
Podkreślić te trzy elementy, które chcemy, aby zostały zapamiętane, możemy mówiąc: „Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na…”, „To co może być dla Ciebie szczególnie ważne…”, „Najistotniejsze w tym jest…”, „Chciałbym, abyś zapamiętał, że…” . Zwiększysz skuteczność zapamiętywania także, wspominając o kluczowych kwestiach na początku i przywołując je w podsumowaniu.


Proste?
W zasadzie takie jest. Po prostu wymaga od nas zerwania ze standardowym mówieniem wszystkiego i przygotowaniem się – zastanowieniem, co w zasadzie chcę powiedzieć lub bardziej – co chcę, by mój rozmówca zapamiętał. Gdy już to ustalisz, reszta pójdzie gładko.


Zachęcam Cię do wykonania małego ćwiczenia – od dziś przez najbliższe 21 dni (tak aby wyrobić w sobie nawyk) zanim powiesz – pomyśl, co chcesz, aby zostało rozmówcy z Twojej wypowiedzi. Za każdym razem wybierz maksymalnie trzy takie informacje i mówiąc zwróć na nie szczególną uwagę.
Jeśli prowadzisz prezentację produktów lub planu marketingowego swojej firmy jeszcze przed spotkaniem zastanów się, jakie są kluczowe argumenty, stwórz swoją listę najistotniejszych punktów, a w trakcie prezentacji dopasuj ją do oczekiwań Twojego klienta lub przyszłego współpracownika. Dzięki temu Twój przekaz zyska na prostocie i klarowności, co sprawi, że rozmówca więcej zapamięta, nie przerazi go ogrom informacji (unikniesz obiekcji: „Tego jest dla mnie za dużo”, „Na pewno sobie nie poradzę”, „Nie potrafię opowiadać tak jak Ty”), a Twoje spotkania staną się krótsze i efektywniejsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój profil na facebook'u