Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

środa, 26 sierpnia 2009

Gdy podpiszesz wniosek

Ostatnio pisałam Wam o tym, jak może poczuć się nowy konsultant, gdy nie podamy mu na początek po prostu zrozumiałych i jednoznacznych instrukcji.

Dziś opowiem Wam, jak rozpocząć pracę z zupełnie nową osobą, by jej nie wystraszyć, a podać wszystkie potrzebne informacje i narzędzia, które pozwolą jej zarobić pierwsze pieniądze.

Gdy już zaprezentujemy możliwości Oriflame i wypełnimy wniosek niezbędne jest przygotowanie konsultanta do pójścia do pierwszych klientów i kandydatów na konsultantów.

W SARPIO nazywa się to Dobry Start. Ja stosuję nieco przerobioną wersję:

  • Gratuluję podjęcia decyzji i pytam, co najbardziej spodobało się jej w prezentacji (tańsze kosmetyki, sprzedaż, tworzenie swojej grupy – ważne, by wiedzieć jak mówić o kolejnych krokach)
  • Mówię, że teraz nauczę ją jak zarobić pierwsze pieniądze
  • Pokazuję jak działa Poradnik Urody i dlaczego przyda jej się w pójściu do pierwszych klientek (trudniej „na oko” wybrać krem niż np. balsam, kremy do cery dojrzałej są dość drogie)
  • Proszę, by wybrała coś dla siebie
  • Szukamy produktu w katalogu i cenniku (wyjaśniamy CK, CH, PP), pokazujemy Program Witamy
  • Pytam, sugerując, czy teraz będzie jej łatwo pójść do znajomych i pokazać im katalog
  • Tworzymy – konkursowo – listę nazwisk
  • Proszę o zaznaczenie 5 osób, które dziś lub jutro zobaczą katalog
  • Uczę jak pokazywać katalog (mówię, że z 800 produktów trudno coś wybrać i należy każdej osobie wskazać od 7 – 10 produktów dla niej najlepszych i zaznaczyć je w katalogu, pomagam zrobić to z jedną osobą)
  • Proszę o zaznaczenie 5 osób, które w pierwszej kolejności zostaną zaproszone na spotkanie
  • Uczę jak zapraszać (uwzględnienie tego, co daną osobę może zainteresować, mówię, że zapraszamy osobiście lub telefonicznie)
  • Umawiam się na kolejne spotkanie (2 – 3 dni później), na którym powiem jak składać i odbierać zamówienia, przedstawię wszystkie czekające zapisaną osobę nagrody i zdradzę kolejne zasady sprzedaży
  • Umawiam się też na prezentację, na którą zaprosi ona swoje koleżanki (podaję dwa terminy)
  • Mówię, że zadzwonię następnego dnia, by spytać jak poszło (to motywuje do pokazania katalogów od razu)

Jestem pewna, że znacie ten schemat i pewnie spora część z Was go stosuje. Jest to pierwszy krok, aby nauczyć konsultanta dwóch pierwszych czynności – pokazywania katalogu i zapraszania na spotkania.

2 komentarze:

  1. Czy 2-3 dni to nie za mało na złożenie zamówienia? No bo jak inaczej pokazać jak składać zamówienie, jeśli nie na jego przykładzie? A co z wnioskiem? Rejestrujesz przed czy wraz ze składaniem zamówienia?

    OdpowiedzUsuń
  2. witam i przepraszam ze dopiero teraz (z moim przenosnym internetem nie mozna dodawac komentarzy)

    na tym pierwszym spotkaniu zwykle nie skladam zamowienia mowie tylko o procedurach tzn ze mozna przez internet ze mozna odebrac w domu w biurze
    zamowienie skladamy zwykle tydzien pozniej (100 lub 200 pp - taki cel wyznaczam)
    zwykle rejestruje przed by podac nr kons i by ta osoba moga na strone sobie wejsc a przy okazji by sie przypadkiem sama nie zarejestrowala

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u