Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

wtorek, 13 grudnia 2011

Zadbaj o siebie!



Radosny spokój – taki stan towarzyszył mi w sobotę, gdy wychodziłam z zajęć w Szkole Trenerów .
Zajmowaliśmy się profilaktyką wypalenia zawodowego. I pewnie nie pisałabym Ci o tym, gdyby nie wyjątkowy sposób w jaki do tego tematu podeszła nasza trenerka – Ela Zawodniak.
Znacząca część warsztatu był to czas, który poświęciłam sobie, doświadczając treningów relaksacyjnych, rozluźniając się i odnajdując harmonię pomiędzy umysłem, emocjami i ciałem. Zastanawiałam się nad swoimi sposobami radzenia sobie ze stresem, przypominałam sobie chwile, które przywoływały na mojej twarzy uśmiech.
To skupienie na sobie dało mi niezwykłe ciepło i wewnętrzny spokój. Stan ten jest bardzo przyjemny. Dlatego chcę się nim z Tobą, Drogi Czytelniku, podzielić.
W okresie przedświątecznym często pędzimy. W tym pędzie niejednokrotnie zatracamy siebie i zapominamy o tym, aby o siebie zadbać. Działamy, działamy, działamy. Niejednokrotnie towarzyszy nam napięcie i stres. I kiedy przychodzi magiczny moment Świąt dopada nas choroba, czujemy się osłabieni i zmęczeni, a przez to nie do końca potrafimy skorzystać z magii tych chwil.
A przecież wystarczy parę minut relaksu dziennie, aby odnaleźć w sobie energię i spokój. I wcale nie musisz znać jakiś wyszukanych metod relaksacyjnych.



  • Pomyśl o tym, co naprawdę lubisz i obdaruj tym siebie. Zjedz ulubioną potrawę. Włącz przyjemną muzykę. Kup sobie coś ładnego. Przeczytaj ulubioną książkę. Zobacz zabawny film.


  • Znajdź takie tylko swoje miejsce, gdzie nie będzie niczego związanego z pracą i będziesz mógł się odprężyć i odciąć.


  • Poszukaj swojego sposobu na relaks. Być może będzie to dla Ciebie kąpiel w pachnącej pianie, może sport, górskie wyprawy, porządkowanie, spotkanie z bliskimi. Cokolwiek to jest, wygospodaruj na to czas i pielęgnuj go.


  • Oddychaj przeponą. Niby nic, a kilka głębokich oddechów potrafi zrelaksować i usunąć napięcie. Poznasz, że oddychasz przeponą, gdy podczas wdechu Twój brzuch będzie się powiększał, natomiast klatka piersiowa pozostanie nieruchoma. Sprawdź i trenuj oddechy :)


  • Przypomnij sobie, co lubiłeś robić, gdy byłeś dzieckiem. Co sprawiało Ci radość? Czy możesz robić to nadal? Zachęcam Cię, podaruj sobie dziecięcą radość! Gdy ja tylko przypominałam sobie przyjemności z dzieciństwa, od razu na mojej twarzy pojawił się uśmiech, a przecież nic jeszcze nie zrobiłam. Jaką radość mogłoby dać zrobienie tego?!

A na koniec mam dla Ciebie Klasówkę Świętego Mikołaja.
Odpowiedz na poniższe pytania, wybierając:
Nigdy
Czasem
Często
Zawsze
Jak często w ciągu minionego roku:
Byłeś dla siebie dobry i sprawiałeś sobie przyjemności?
Dzieliłeś się z innymi sobą?
Wyznaczałeś sobie cele, które zbliżały Cię do bycia szczęśliwym?
Robiłeś wszystko najlepiej jak potrafisz?
Zaplanowałeś starannie wakacje?
Dbałeś o ludzi, którzy Cię kochają?
Znajdowałeś nadzieję, nawet w beznadziejnych sytuacjach?
Dawałeś wsparcie innym?
Starałeś się, aby każdy dzień przynosił coś dobrego?


Odpowiadając, bądź szczery przed sobą. Jeśli wśród Twoich odpowiedzi pojawiały się słowa „nigdy” i „czasem”, zastanów się, co możesz zmienić, aby w przyszłym roku lepiej napisać klasówkę. Pamiętaj, nikt nie zatroszczy się o Ciebie tak jak Ty. Każda zmiana zaczyna się w Twojej głowie – już dziś możesz zrobić pierwszy krok.
Jeśli odpowiadałeś „często” i „zawsze”, Mikołaj przygotował dla Ciebie prezent – już dziś możesz sprawić sobie ekstra przyjemność :).
Klasówka pochodzi z materiałów Metrum
http://www.metrum.edu.pl/

O trosce o siebie i dawaniu sobie radości pisałam juz we wpisie Co sprawia Ci radość?


O tym czego nauczyłam się w Szkole Trenerów przeczytasz na stronie Kamili Molińskiej - Jak prowadzić skuteczniejsze szkolenia i wytyczać cele szkoleniowe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój profil na facebook'u