Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

piątek, 16 kwietnia 2010

Liderze, zaczynaj z wizją końca!



Nigdy nie jesteś równie daleko od celu, jak wtedy, gdy nie wiesz, dokąd zmierzasz.
Charles Maurice de Talleyrand – Perigord




Gdy po raz pierwszy czytałam 7 nawyków skutecznego działania Stephena Covey`a, poruszany w książce temat poszukiwania własnej misji życiowej i tworzenia wizji był dla mnie dziwny, wręcz niepotrzebny. Zgadzałam się z autorem, iż bardzo istotne jest zaczynanie z wizją końca – analizowanie konsekwencji podejmowanych (bądź nie) zadań, wyznaczanie celów i świadomość „po co to robię”. Jednak nie byłam w stanie pojąć jak spisanie kilku zdań może przyczynić się do wzrostu skuteczności, do rozwoju mojego biznesu, co ma to wspólnego z przywództwem, czy nawet byciem lepszym człowiekiem. Wzbudziło to wtedy we mnie opór i nawet nie spróbowałam. Pewnie nie byłam jeszcze gotowa…

Ostatnio wróciłam do 2 nawyku. Miało to miejsce na pierwszej części warsztatów Lider na Fali. Wtedy dodarło do mnie jak istotna w pracy lidera jest wizja, jak silnie wpływa ona na inspirowanie innych i podejmowanie odpowiednich działań. Wiedza o tym, kim chcę być, w jaki sposób będę realizować siebie, co po sobie pozostawię i jakie zasady będą mi w tym przyświecać, daje moc, którą wyczuwają inni. Moc, która sprawia, że inni czują się przy nas bezpiecznie i chcą za nami podążać, potrafią nam zaufać, rozwijają przy nas skrzydła.


Wizja bez działania to tylko marzenie. Działanie bez wizji to koszmar.
przysłowie japońskie



Stworzenie własnej wizji dało mi spokój i taką prawdziwą wewnętrzną radość, jakich chyba nigdy wcześniej nie czułam. Mam poczucie, że dojrzałam i jestem gotowa na zaangażowanie. To naprawdę niesamowite przeżycie mieć taką jasność i pewność. Wpływ spisania wizji zauważam nie tylko sferze duchowej, a przekłada się także na efektywność podejmowanych przeze mnie działań i budowanych relacji interpersonalnych. Wiem teraz, co jest dla mnie ważne i nie jestem – jak kiedyś – wiecznie zaganiana i zajęta.

Wiem, że nie namówię Cię do stworzenia swojej wizji i też nie mam takiego zamiaru. Zachęcam jednak byś poszukał w sobie odpowiedzi na poniższe pytania:

Co jest dla Ciebie najistotniejsze w życiu?
Co zapewnia Ci w życiu poczucie spełnienia?
Jak będzie wyglądało Twoje życie za 10 lat?
Jakie wartości są dla Ciebie ważne w życiu?
Co dajesz innym?
Co sprawia, że jesteś wyjątkowy?
Jakie wyjątkowe umiejętności posiadasz?




W temacie liderstwa pisałam już we wpisie Odkryj w sobie moc lidera.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój profil na facebook'u