Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

czwartek, 19 listopada 2009

Sam katalog nie wystarczy.

We wtorek prowadziłam szkolenie nt. tego jak prezentować katalog. Pewnie nie każdy z Was wie, ale sam katalog nie wystarczy. Aby efektywnie sprzedawać należy go jeszcze odpowiednio przygotować.

Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu, gdzie wisi 800 bluzek. Jak czujesz się w tak ogromnym sklepie? Czy wybór spośród tylu produktów jest dla Ciebie prosty?

Mogę się założyć, że znacząca część z Was odczuwałaby lekkie zagubienie. Część na pewno poczułaby się przytłoczona ogromem rzeczy do zobaczenia. Poza tym kto z nas ma na to czas!

Podobnie jest z katalogiem Oriflame i naszymi klientkami. Dając im katalog, zapraszamy je do ogromnego sklepu. Jeśli nie znają zbyt dobrze naszych produktów, układu katalogu i nie wiedzą, co chciałyby sobie kupić, mogą mieć problem z wyborem produktów dla siebie i w konsekwencji nic nie zamówić. Pewnie zdarzyło Wam się niejednokrotnie usłyszeć: „W tym katalogu nie ma nic dla mnie”, „Dziękuję, nic dla siebie nie wybrałam.”

Jest jednak kilka sposobów, które pozwalają nam ułatwić klientce wyrób i dokonanie większych zakupów. Uczestnicy wtorkowego szkolenia poznali je dokładnie, tutaj tylko krótko je przypomnę:

  • Każdy klient otrzymuje swój prywatny katalog, indywidualnie przygotowany i podpisany (np. Dla Pani Krysi, Dla Ciebie, ciociu) – to sprawia, że zajrzy do niego więcej niż raz i częściej niż raz na katalog zamówi od nas, może też pokazać ten katalog innym
  • Wybierz 7 kosmetyków, które chcesz polecić – gdy nie znasz dobrze klientki zaproponuj Twoim zdaniem największe hity katalogu, gdy wiesz, co lubi Pani, do której idziesz z katalogiem poleć jej właśnie te rzeczy. Wybierając polecane produkty, uwzględnij różne strefy ciała (coś do włosów, twarzy, ciała, stóp lub rąk, jakiś zapach, coś do makijażu)
  • Zaznacz je – ważne, aby wybrane przez Ciebie produktu rzucały się w oczy. Możesz zagiąć stronę, przykleić karteczkę POLECAM lub wykorzystać jakąś bardziej kolorową karteczkę, zarysować wykrzyknik, wkleić próbkę.
  • Krótko je opisz – „Idealny dla Ciebie”, „Na pewno Ci się spodoba”, „Używam i polecam”, „pięknie pachnie”, „bardzo wydajny”, „super efekty, będziesz zachwycona”.
  • Wykorzystaj dodatkową promocję – „Przy zamówieniu za 56 zł, otrzymasz 2 – osobowe bezpłatne zaproszenie na warsztaty z makijażu.”
  • Dając katalog, powiedz, że przyjdziesz po niego jutro spytać, co klientka chce zamówić – często nie umawiamy się na odbiór katalogu i to sprawia, że późno otrzymujemy zamówienia, gdy podamy termin, kiedy przyjdziemy, klientka na pewno przygotuje na wtedy właśnie zamówienie. Poza tym sformułowanie „przyjdę spytać, co chcesz zamówić’ sugeruje, że coś powinniśmy zamówić i działa duże skuteczniej, niż: „masz, przejrzyj sobie ten katalog”, „daj znać, czy chcesz coś zamówić”.

Jestem pewna, że podane powyżej zasady znacząco zwiększą Waszą sprzedaż i tym bardziej polecam Wam jeszcze dziś wybrać 5 klientek, przygotować dla nich katalogi i zanieść je. Będziecie mile zaskoczeni efektami.

Powodzenia,

Magda C

7 komentarzy:

  1. Magdaleno po co prezentować katalog - skoro magazyn w pierwszym tyg powiedzmy delikatnie jest pusty a braki ogromne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje za powiadomienie!Wiekszosc porad stosuje ,ale (to dla ciebie ciociu )mnie samej ujelo .
    Najbardziej jednak ujal mnie sklep z bluzkami ,nie ma to jak wejsc do duzego sklepu gdzie wydzielone sa produkty np bluzki a karzdy rzad ma swoj rozmiar ... .To daje duzo roznych mozliwosci do myslenia .



    Jeszcze rar dziekuje ,a pieniadze jak pani uwaza za zbyteczne to prosze je dac na dobry cel-aKuku-

    OdpowiedzUsuń
  3. w zwiazku z brakami tym batdziej warto prezentowac katalog uwgledniajac dostepne rzeczy

    poza tym prezentujac katalog umawiasz sie na termin odbioru np 2 dni przed poczatkiem katalogu

    powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy pomysł ;) Większośc pomysłów już znałam..ale niestety nei zawsze do nich się stosowałam..pora na zmiany ;p ;) Dziękuje za natchnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również dziękuje za natchnienie,pmysły są świetne... I rewelacyjnie działają ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. trzymam wiec kciuki za wprowadzanie wskazowek i wiem ze przyniosa wymierne efekty :)

    powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  7. Klaudia Osmołowska29 listopada 2009 14:08

    Magda, dziękuję za to szkolenie :)
    Takich wyników się nie spodziewałam i dawno nie miałam takiego zamówienia :)
    Przygotowywanie katalogu jest rewelacyjną sprawą, nie tylko ze wzgl. na większe zamóienia ale też reakcje klientów na podpisany i przygotowany specjanie dla nich katalog, którzy potem bardzo chcą się za taki odwdzięczyć :D

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u