Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

niedziela, 29 listopada 2009

Jak przełamać strach i skutecznie wykonywać rozmowy telefoniczne.

Telefony zawsze były dla mnie zmora. Nie lubiłam dzwonić i nie dzwoniłam. Ale od kiedy się przełamałam, wiele zmieniło się w mojej pracy i widać wyniki :)

Sądzę, że i Ty tak masz, dlatego mam dla Ciebie parę wskazówek jak się przełamać i jak sprawić, by rozmowa telefoniczna była skuteczna.

Rozmowy telefoniczne w pracy w Oriflame dzielą się z grubsza na dwie kategorie: do Konsultanta i do potencjalnego Konsultanta.

Rozmowa z Konsultantem.

Zastanów się po co dzwonisz? Jaka jest Twoja intencja?

Czy dzwonisz tylko po to, żeby dowiedzieć się, kiedy wreszcie złoży on zamówienie , czy dzwonisz żeby zapytać się co się stało ze jeszcze nie złożył i czy nie potrzebuje pomocy?

Czy dzwonisz po to aby dowiedzieć się ile punktów jeszcze Ci w grupie przybędzie , czy po to żeby dowiedzieć się co u Twojego Konsultanta dzieje?

Wszystko zależy od intencji...

Jeśli masz złą intencje to rozmówca to wyczuje i w przyszłości nie będzie odbierać telefonów, a jeśli Twoja intencja niesie korzyści dla Twojego Konsultanta i wykażesz się zainteresowaniem, to zdobędziesz przyjaciela :)

Jeśli chodzi o rozmowę z Twoim potencjalnym Konsultantem, to zanim się za to zabierzesz zrób parę rzeczy:

1. Zastanów się po co TO w ogóle robisz? Dlaczego jesteś w Oriflame? Jakie chcesz spełniać marzenia dzięki współpracy z Oriflame?

Za każdym razem gdy wiem że powinnam zadzwonić i umówić się na spotkania rekrutacyjne, na pokazy itp. najpierw siadam i myślę dlaczego ja TO w ogóle robię. Jeśli dowiesz się co jest Twoim motorem napędowym, co jest Twoim celem to będzie Ci łatwiej dzwonić :)

2. Wybierz osoby do których chcesz zadzwonić

3. Zastanów się co chcesz powiedzieć tej osobie? Czy zapraszasz ją na pokaz majikażu robiony przez Twojego Lidera, czy robisz sama takie spotkanie? Co będzie na tym spotkaniu? Jakie korzyści ta osoba będzie mieć gdy wyjdzie ze spotkania? Wiedzę o kosmetykach, pięknie wykonany makijaż, prace?

4. Otwórz swój terminarz przed rozmową zobacz kiedy masz czas, kiedy Twój Lider robi Prezentacje?

5. Uśmiechnij się, czy zjedz kawałek czekolady...

.... i do dzieła

3 komentarze:

  1. Niekiedy tak bywa ,ale im dluzej jestem w oriflame czuje sie coraz silniejsza i to ,ze jast tyle zyczliwych ludzi jak np :TY,czy KAMILA ,ktore dziela sie ze mna dobrymi radami jeste pewna ,ze bede mogla byc taka osoba ,ktora bedzie pomagala innym konsultantom!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pobądź jeszcze dłużej i zobaczysz ile jest nieżyczliwych ludzi ;) Nie piszę tego złośliwie, ale warto byc przygotowanym na takie osoby również. Mamy kontakt z wieloma ludźmi, jedni sa wspaniali, inni dają popalić, kto inny z zazdrości lub innych powódek "obsmarowuje" nam tyłek. Warto wtedy skupić się na pozytywnych ludziach i kroczyć dalej, nie zwracając na takie "negatywne" osoby - uwagi.
    Magda jest wspaniałym dyrektorem i warto brac z niej przykład, jak bedziesz to robić
    z pewnością bedziesz dobrym liderem i dyrektorem i trzymam mocno kciuki za ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak zgadzam sie ,jestem dopiero -albo juz przeszlo rok w Oriflame ,doszlam do 9%uwazam ,ze to dla mnie dopiero wezanie wiec tak bedzie ,niezyczliwosc, zazdrosc itp .itd .
    ale by nie uledz tym sklonnosciom trzeba skupic sie wylacznie na pracy i swojej grupie .
    A co do MAGDY to nie mam zadnych watwliwosci ,ze jest wspanialym dyrektorem ,dlatego biore z niej przyklad XD :)

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u