Newsletter

Wpisz swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach. Za minutę otrzymasz mail weryfikujacy. Sprawdź proszę pocztę.

sobota, 20 lutego 2010

Dzwonić skutecznie.


W zeszłym tygodniu uczestnicy MBC uczyli się i ćwiczyli pozyskiwać kontakty poprzez ankiety konsumenckie i karty rekomendacji. Dziś zaczynają dzwonić.

Tobie również udało się wypełnić kilka kart rekomendacji lub ankiet? Zastanawiasz się, jak wykonać telefon, by zaprosić znajomą klientki na spotkanie kosmetyczne?

Przygotowałam dla Ciebie przykładową rozmowę telefoniczną (popartą licznym dzwonieniem), która ułatwi Ci kontakt z osobami z kart rekomendacji i pomoże skutecznie zaprosić je na spotkanie.

Zanim zaczniesz:

- upewnij się, że znasz imię i nazwisko osoby polecającej
- sprawdź jak długo zajmie Ci dojazd do osoby z polecenia (w czasie wypełniania kart rekomendacji warto prosić o wpisywanie adresów)
- ustal dwa odpowiadające Tobie terminy spotkania i zabiegi, które możesz wykonać podczas spotkania
- przygotuj terminarz i długopis

To do dzieła:

- Witam. Czy rozmawiam z Panią Krystyną Kowalską?
- Tak. Słucham.
- Miło mi. Z tej strony Magdalena Chwał z firmy Oriflame. Dzwonię do Pani z polecenia Moniki Nowak. Może Pani teraz rozmawiać?
- Tak. A o co chodzi?
- Monika jest moją dobrą klientką i w zamian za duże zamówienia zaproponowałam jej, że może podać mi kontakt do kilku osób, które lubi i którym chciałaby sprawić niespodziankę kosmetyczną. Monika wybrała między innymi Panią…
- O, miło mi.
- W związku z tym, chciałabym zaproponować Pani jeden z bezpłatnych zabiegów kosmetycznych. Pani Krystyno, ma Pani do wyboru: zabieg wygładzający na dłonie, zabieg spa do twarzy i makijaż. Co Panią najbardziej interesuje?
- No, nie wiem. To może makijaż.
- Świetny wybór! A gdzie byłoby Pani wygodniej spotkać się ze mną? Mogę zaprosić Panią do mojego biura w Gliwicach lub z przyjemnością przyjadę do Pani.
- To może u mnie.
- Dobrze. To poproszę o dokładny adres.
- Zabrze, ul. Wolna 3.
- Już zapisałam. Mam jeszcze jedno pytanie. Nasze spotkanie trwałoby około 1, 5 h. Kiedy bardziej pasowałoby się ze mną spotkać - we wtorek o 15 czy czwartek o 17?
- Czwartek o 17 byłoby lepiej.
- Rozumiem. Pani Krystyno, umówiłyśmy się na bezpłatny makijaż w czwartek 25 lutego o godz. 17 u Pani. W czasie tego spotkania poza makijażem, przedstawię Pani również inne produkty Oriflame i opowiem jak można mieć je taniej lub nawet zupełnie za darmo.
- O, to ciekawe.
- Mam dla Pani jeszcze jedną niespodziankę. Na to spotkanie może zaprosić Pani jedną wybraną przez siebie osobę, która również otrzyma bezpłatny makijaż.
- To świetnie. Zaproszę koleżankę.
- To czeka nas na pewno dobra zabawa. Pani Krystyno, gdyby miała Pani jeszcze jakieś pytania, co do naszego spotkania, proszę o kontakt pod ten numer telefonu.
- Dobrze.
- W takim razie do zobaczenia w czwartek. Życzę miłego wieczoru.
- Do zobaczenia.

Oczywiście jest to prototypowa rozmowa i Twoje na pewno będą się od niej różniły. Dobrze jednak, abyś przynajmniej na początku korzystał z tej ściągi – wtedy na pewno niczego nie zapomnisz i w czasie rozmowy będziesz brzmiał pewniej.

Powodzenia.

3 komentarze:

  1. witam cie .!!dziś przełamałam opór i wykonałam 30 telefonów i jakie jest moje zaskoczenie ze mam az 16 chetnych na spotkanie !!z twojej rozmowy wykarzystam zdanie,,a gdzie byłoby pani wygodniej sie ze mną spotkać ,,pozdrawiam iza laskowska

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ,bardzo przekonywujace i przejzyste juz dzis sprubuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Izo, gratuluje :)
    powodzenia na spotkaniach
    skoro tak swietnie poszly Ci telefony zachecam do podzielenia sie Twoim przykladem rozmowy telefonicznej

    Anonimie i jak poszlo?

    OdpowiedzUsuń

Mój profil na facebook'u